top of page

Svickova

Pecena Kachna

PECENA KACHNA.jpeg

En popüler Çek yemeklerinden biridir. Genellikle knedlik (beyaz ekmek), krema, kızılcık sosu ve limon dilimi ile servis edilen bonfile yemeğidir. Et pişme sırasında havuç, maydanoz, soğan gibi sebzelerle birlikte pişirilip tatlandırılıyor.

Gulaş

Baharatlarla tatlandırılıp fırında üzeri kızarana kadar yavaşça pişirilen ördek yemeğidir. Yanında beyaz ekmek ve kırmızı lahana ve turşu ile servis edilir.

Trdelnik

Prag'da Ne Yenir?

Prag'da denenmesi gereken esas yemekler bu saydıklarımız. Bu yemeklere ek olarak Şinitzel hemen her restoranda bulunan, yöresel yemek olarak sayabileceğimiz bir lezzet. Çoğu restoranda domuz eti ve tavuk seçenekleri oluyor. Sipariş verirken hangisini istediğinizi belirtmekte fayda var. Bazı yerlerde tavuklusu bulunmuyor sadece domuz etinden yapılanı oluyor.

Onun haricinde yemekleri geçersek Çek Birası! Zaten ülkede su yerine bira içiliyor diyebiliriz. Yerel restoranların hemen hepsi aslında birahane :) Burada sudan ucuz lafını kesinlikle bira için kullanabiliriz.

Kesinlikle ana yemek değil ama bira yanında patates ve smazeny syr denenebilir. Smazeny syr dediğimiz kızarmış peynir. Öyle hellim gibi bir şey düşünmeyin. Genellikle Edam'ın üzeri yumurta, ekmek kırıntısı ve un ile kaplanıp kızartılarak servis edilir.

Esasen Macaristan yemeği olsa da Orta Avrupa'da sıklıkla tüketilmektedir. Kırmızı biber ve diğer baharatlarla tatlandırılan et ve sebzelerden yapılan bir yemektir. Bazı yerlerde çorbası da yapılmaktadır. Genellikle yanında beyaz ekmekle servis edilir.

Çubuğun etrafına sarılıp pişirilen, pişerken üzerine şeker ve tarçın kaplanan bir hamur, sonrasında hamurun içerisi çikolata, krem şanti, dondurma, meyve gibi çeşitli seçeneklerle süslenebilen hemen her yerde karşınıza çıkacak bir tatlıdır.

Bizim gittiğimiz yerlere bakacak olursak;

İlk akşam yemeğimizi kaldığımız eve yakın Potrefena Husa 'da yedik. Burda ilk yöresel yemeklerden tatmaya başladık. Tabi Çek birası ile de hemen tanıştık :)

2. gün sabah Free Walking Tour'a yetişebilmek için kahvaltı yapmadık. Yol üstünde bir kahveciden kahve ve atıştırmalık kruvasan ile öğlene kadar idare ettik. Öğlen yemeğimizi tur rehberinin önerisi ile old town da

U Rudolfina'da yedik. Svickova ve şinitzeline bayıldık. Kesinlikle tavsiye ederiz.

2. Walking Tour sonrası akşam yemeğimizi ise Strahov Manastırı'ndaki Klasterni Pivovar Strahov'da yedik.

3. gün kahvaltımızı bir gün önceden gözümüze kestirdiğimiz ama vaktimiz olmadığı için duramadığımız evimizin yolu üstündeki EMA Espresso Bar'da yaptık. Çok lezzetli tost ve kahve ile güne mükemmel başladık.

Tam öğle yemeği sayılmaz ama akşam üzerine doğru Prag'da meşhur olan Lokal restoranlarından birinde yeriz planı yaparken 2 tane Lokal'de şansımızı deneyip yer yok, rezervasyonsuz almıyoruz veya sıraya girin ama beklemek uzun sürer cevapları ile karşılaşınca Lokal'den vazgeçip Mala Strana'da yol üzerinde gördüğümüz ve gözümüze güzel gelen sonradan puanı da yüksek olduğu için deneyelim dediğimiz U Mecenase restoranında yiyoruz. Yine aşırı lezzetli bir gulaş ve svickova ile karnımızı doyuruyoruz.

Geç akşam yemeğimizi de kaldığımız evin bir sokak uzağında bulunan Lokal Hamburk'ta yemeyi başarıyoruz. Aslında amacımız yemek yemek değil de bira içmeye oturup son akşamımızın tadını çıkarmaktı. Sonrasında ilk akşam gördüğümüz ama Lokal olduğunun farkında bile olmadığımız mekana gidip biralarımızı içelim sonra eve dönelim planı ile yola çıktık. Sonra farkediyoruz ki burası aslında bir Lokal. Hemen içeriye girip yer soruyoruz. Biraz beklerseniz sıranız gelir cevabını alınca o sırada bizden mutlusu yok :) Az bir bekleme ile oturmayı başardık. Lokal restoranlarının birinde bir şeyler yiyip içmeyi başardık. Bize kocaman bir tebrik :)

Son günümüzde de kahvaltımızı daha önce de gördüğümüz ve sandviçleri ilgimizi çeken Bageterie Boulevard zincirinin karşımıza çıkan restoranından aldığımız sandviçler ile yapıp havaalanının yolunu tutuyoruz.